Власний особистісний і педагогічний 

      портрет.

«Вчителеві належить найголовніша  роль у           

 формуванні майбутнього країни.

 Зі всіх професій його – найблагородніша,

найважча і найважливіша»

А. Джумсан

               Кажучи слово «вчитель», відчуваєш велику відповідальність і гордість. Вибравши цю професію ,розумієш  наскільки вона  найвеличніша, найважливіша,найвідповідальніша,найважча.

    Найвеличніша бо вона благословенна Господом.

   Найважливіша, бо  знання є основа нашого життя.І роль вчителя  в цьому житті є ключовою у формуванні суспільства. Учитель закладає моральну основу нації. Саме вчитель формує в учнів світоглядні принципи патріотизму,громадянську активну позицію.

      Найвідповідальніша, тому що, вчитель несе  відповідальність за результати своєї праці в першу чергу перед Всевишнім,перед дітьми ,яких він навчає і виховує, перед їхніми батьками, перед  суспільством.

     Найважча ,тому що, на якість праці вчителя впливає багато чинників; серед них висока фахова та методична підготовка учителя та його високі духовні моральні принципи. Вчитель  повинен бути прикладом, зразком, еталоном дотримання в соціумі високих моральних цінностей. Що є надзвичайно важко.

           Я працюю в школі ось уже  15 років. Світ не стоїть на місці і з кожним роком педагогічна наука рухається вперед. Щоб іти в ногу з часом треба багато знати, оволодівати новими технологіями навчання , вивчати нові програми та методики.

  Ідучи на урок,  я хочу допомогти учням відчути задоволення від творчої праці, щоб вони могли проявити свою індивідуальність, неповторність, розкрити особистість кожного з них. Я намагаюсь  шляхом спілкування  та обміну досвідом донести знання через прості форми, життєві ситуації. Учні краще запам’ятовують інформацію , яка цікава їм та відображає  світогляд.  Все це поєднати з інноваційними технологіями,без яких сьогоднішній урок історії просто неможливий. Використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках різних типів – таких як комбінований, урок-лекція, урок-семінар і особливо на нестандартних уроках (інтегрований, рольова гра, урок-КВК, урок “Брейн-ринг”, “Що? Де? Коли?, “Щасливий випадок” та інші ) і виховних заходах дають можливість мені найбільш повно  врахувати особливості, інтереси, нахили, здібності кожного учня. Безумовно, в кожному нестандартному уроці є елементи традиційних уроків – сприймання нового матеріалу, його засвоєння, осмислення, узагальнення, застосування, але в незвичайних формах. Тому я обрала методичну проблему «Поєднання традиційних та інноваційних технологій з метою активізації пізнавальної діяльності учнів та формування у них почуттів громадянськості на уроках історії та у позаурочний час». Я часто замислююсь над тим, що чекає наших учнів у майбутньому?  Я впевнена, що життя вимагає чітких знань та швидкої адаптації в суспільстві. Тому стараюся на своїх уроках виховати справжніх патріотів нашої держави.

  Що може зробити вчитель за відведений йому термін?Як донести до учнів розуміння того, що навчання необхідне? Кожен вчитель вирішує цю проблему по своєму. Можна просто ознайомити з подіями, їх наслідками, значенням, а можна перегорнути сторінку по іншому – інсценізувати, проспівати, відгадати, намалювати або зіграти. І тоді кожна дитина буде відчувати себе не просто свідком історії, але і  її учасником. У такій роботі учні можуть проявити себе та свої таланти. Вдивляйтеся в дитячі обличчя – вони наша гордість, вони призери та учасники олімпіад. Всі ми знаємо – діти талановиті, головне вчасно розкрити їх талант!

  Таким чином, використання новітніх освітніх технологій є необхідною ланкою у роботі творчого вчителя у процесі підвищення якості проведення сучасного уроку історії. Побудована таким чином робота дозволяє сформувати в учнів дослідницькі вміння і навички, сприяє розвитку учнівських життєтворчих компетенцій. Формувати в них активну громадянську позицію. Адже майбутнє України за нашими учнями.

 

 






Практична робота № 1

 Тема. Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому

1.Наклеїти фотографії і підписати свій родовід.

 

_______________________________________________________________________________

2.На стрічці часу позначити рік народження вашої сім'ї: мами, тата, братів та сестер. Запиши, в  якому столітті вони народилися. 

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

3.Скільки минуло часу від дня народження твоєї   мами і твого дня народження.

______________________________________________________________________________


Практична робота № 2

 Тема.Які назви навколо вас зберігають пам ять про минуле.

 Варіант 1

1.Зробіть підпис  історичного джерела.

----------------------------------------------    -----------------------------

2. «Легенда розповідає, що в ті часи, коли Буковина знаходилася під турецьким ярмом, жила у Вашківцях дівчина на ім’я Анна.

  Анна була найкращою дівкою на всю Буковину, як вийде на толоку, на танці, то всі легіни очі зривають. Сторонські хлопці лиш споглядають і не сміють підійти до неї. А вона витанцьовує кожен танець, та все з найславнішими парубками. А серце в неї тьохкало все про одного, що десь на Січі пробував.

      Лиха тоді година була Татарва і турки чинили нам зло.

     Так ось тої днини приблудив на толоку яничар. І щось викрикував п'яно по-турецьки. Музика витинає, а хлопці ще дужче виспівують та витанцьовують і не звертають уваги на турка…»

Дайте відповідь на запитання.

1.Про кого розповідає легенда?________________________________________________

2.Хто прибув на Буковину?_____________________________________________________       

3. Перша письмова згадка про місто Чернівці датується 8 жовтня 1408 року.Скільки минуло часу до сьогодення?

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________


Практична робота № 2

Тема.Які назви навколо вас зберігають пам ять про минуле.

Варіант №2  

1.Підпишіть хто зображений на портреті?

 

                       

 

 2.«   У дощові роки Черемош не раз заливав усю долину. На цьому місці, де тепер Вашківці, давно було кілька невисоких горбиків. У їх береги била вода, але не могла розмити, бо вони були зарослі густими корчами лози. Цю вищу місцевість. порівняно з усією долиною, люди називали вишківці. На вишківцях ґазди пасли худобу. Потім набудували хати і мали городи. Так виникло село. Та не мало воно спокою від Черемоша. Бувало не раз таке, що Вашківці після повеней лишалися то на правому, то на лівому березі ріки. Від цього людям було важко. бо не мали зручного доступу до своїх городів, лісів і сусідніх сіл, що залишалися за рікою. Коли траплялася така біда і мешканцям Вишківців було важко, тоді Вишківці називали Вашківці.
    Минали роки. З села зробилося місто. Людям, що в ньому жили, теж було через повені важко. Тому назва Вашківців за містом закріпилася. Його і нині так називають.»

Дайте відповідь на запитання.

1.Які події описуються у легенді?______________________________________________

___________________________________________________________________________

2.Підрахуйте, скільки років нашому місту буде  цього року?Коли перша письмова згадка датується 1431 роком.

__________________________________________________________________________________


Практична робота №3   

Тема.Про кого і про що розповідає історія рідного краю.

Варіант 1

1. Позначте на карті своє  місто?

2.Напишіть, як називається ваш край,район ,область.

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3.Як називається наука яка вивчає герби?__________________________________________        

4.Опишіть герб м.Вашківці.__________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________


Практична робота №3 

Тема.Про кого і про що розповідає історія рідного краю.

Варіант 2

1.Позначте на карті свій район?

2.Опишіть походження краю Буковина._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Як називається, наука яка вивчає монети?____________________________________________

4. Опишіть прапор нашого міста?

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Практична робота №4

Тема.Які історичні пам ятки вашого  рідного краю розповідають про минуле.

Варіант 1

1.Які традиції описує  зображена подія?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.До якого виду, історичного джерела, належить  фотографія?

___________________________________________________________________________________

3.Про що розповідає дане історичне джерело.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________    


Практична робота №4

Тема.Які історичні пам ятки вашого  рідного краю розповідають про минуле.

Варіант 2

 

1.Що це за пам' ятка?_______________________________________________________

2.До якої групи вона належить?______________________________________________

3.Де вона розташована?Як вона виглядає?___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.Дайте визначення  Історичного джерела,і яке воно має значення для історії?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  5.Що вивчає наука археологія?