Власний особистісний і педагогічний
портрет.
«Вчителеві належить найголовніша роль у
формуванні майбутнього країни.
Зі всіх професій його – найблагородніша,
найважча і найважливіша»
А. Джумсан
Кажучи слово «вчитель», відчуваєш велику відповідальність і гордість. Вибравши цю професію ,розумієш наскільки вона найвеличніша, найважливіша,найвідповідальніша,найважча.
Найвеличніша бо вона благословенна Господом.
Найважливіша, бо знання є основа нашого життя.І роль вчителя в цьому житті є ключовою у формуванні суспільства. Учитель закладає моральну основу нації. Саме вчитель формує в учнів світоглядні принципи патріотизму,громадянську активну позицію.
Найвідповідальніша, тому що, вчитель несе відповідальність за результати своєї праці в першу чергу перед Всевишнім,перед дітьми ,яких він навчає і виховує, перед їхніми батьками, перед суспільством.
Найважча ,тому що, на якість праці вчителя впливає багато чинників; серед них висока фахова та методична підготовка учителя та його високі духовні моральні принципи. Вчитель повинен бути прикладом, зразком, еталоном дотримання в соціумі високих моральних цінностей. Що є надзвичайно важко.
Я працюю в школі ось уже 15 років. Світ не стоїть на місці і з кожним роком педагогічна наука рухається вперед. Щоб іти в ногу з часом треба багато знати, оволодівати новими технологіями навчання , вивчати нові програми та методики.
Ідучи на урок, я хочу допомогти учням відчути задоволення від творчої праці, щоб вони могли проявити свою індивідуальність, неповторність, розкрити особистість кожного з них. Я намагаюсь шляхом спілкування та обміну досвідом донести знання через прості форми, життєві ситуації. Учні краще запам’ятовують інформацію , яка цікава їм та відображає світогляд. Все це поєднати з інноваційними технологіями,без яких сьогоднішній урок історії просто неможливий. Використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках різних типів – таких як комбінований, урок-лекція, урок-семінар і особливо на нестандартних уроках (інтегрований, рольова гра, урок-КВК, урок “Брейн-ринг”, “Що? Де? Коли?, “Щасливий випадок” та інші ) і виховних заходах дають можливість мені найбільш повно врахувати особливості, інтереси, нахили, здібності кожного учня. Безумовно, в кожному нестандартному уроці є елементи традиційних уроків – сприймання нового матеріалу, його засвоєння, осмислення, узагальнення, застосування, але в незвичайних формах. Тому я обрала методичну проблему «Поєднання традиційних та інноваційних технологій з метою активізації пізнавальної діяльності учнів та формування у них почуттів громадянськості на уроках історії та у позаурочний час». Я часто замислююсь над тим, що чекає наших учнів у майбутньому? Я впевнена, що життя вимагає чітких знань та швидкої адаптації в суспільстві. Тому стараюся на своїх уроках виховати справжніх патріотів нашої держави.
Що може зробити вчитель за відведений йому термін?Як донести до учнів розуміння того, що навчання необхідне? Кожен вчитель вирішує цю проблему по своєму. Можна просто ознайомити з подіями, їх наслідками, значенням, а можна перегорнути сторінку по іншому – інсценізувати, проспівати, відгадати, намалювати або зіграти. І тоді кожна дитина буде відчувати себе не просто свідком історії, але і її учасником. У такій роботі учні можуть проявити себе та свої таланти. Вдивляйтеся в дитячі обличчя – вони наша гордість, вони призери та учасники олімпіад. Всі ми знаємо – діти талановиті, головне вчасно розкрити їх талант!
Таким чином, використання новітніх освітніх технологій є необхідною ланкою у роботі творчого вчителя у процесі підвищення якості проведення сучасного уроку історії. Побудована таким чином робота дозволяє сформувати в учнів дослідницькі вміння і навички, сприяє розвитку учнівських життєтворчих компетенцій. Формувати в них активну громадянську позицію. Адже майбутнє України за нашими учнями.