Сценарій  до дня учителя
                       Лунає музика
1.  Поволі падає золоте листя і вкриває задуману землю розкішним пухнастим килимом
 Вони, як маленькі промінці сонця, розсипаються міріадами грайливих блискіток.
 
2.І саме у цей період 
Народилося це пресвітле свято 
Закружляло вихором тепла,
Землю облетіло, щоб сказати
 
Разом всі «Вчительству Вашківецькому хвала!»
 
ВАЛЬС 1
 
3.Мої  Вашківці у Черемшині і калині
В осіннім дивограї  кольорів
І в залі цім уся Вашківецька родина
Найкращі з-поміж кращих вчителів!
 
До слова запрошується директор школи Бучацька Н.К.
 
Виступ директора школи
 
7.Мої літа несе на крилах час
За літом літо журавлиним клином
У світлий спомин вчителю, про Вас
І душу світить полум ям калини
 
9.Але проходять роки, на зміну одному поколінню приходить інше.І на серці сумно і скорботно
коли  серед  педагогічної родини  у залі не має (перелік вчителів ,які померли)
Вшануємо пам ять про них хвилиною мовчання
 
Танець Свіча2
 
 
 
4.Чий злет душі,талант,любов натхненна
В моєму краї,мов квітучий сад,
А творчий пошук, праця їх щоденна
В саду  цім ,як троянди й виноград.
 
5.Вони перлини мудрості коштовні 
І творчий пошук у народ несуть.
Свій цвіт душі і серце на долоні
Жертовно й щиро дітям  віддають.
 
6.А щоб надбання ці  не розгубити
І творчий труд прославити в віках,
Ваші  імена! Ще довго будуть жити
У книзі цій, на славних сторінках
 
Вчитель творча і допитлива людина
Де таку у світі ще знайти 
З вами може будь яка дитина
Вершин олімпу досягти
 
Муз пауза Мельничук А  Мій добрий вчителю3
 
10.Осіннє небо, вмите журавлями,
Осіннє свято - тихе і святе.
Учителько! Ви - світлий образ мами,
Дитячих доль відлуння золоте.
 
11. Жовтень щедрий на барви осінні.
  День учителя — свято ж яке! 
  Освітянській великій родині 
  Дітвора шле вітання палке.
 
12. І шумує земля у живій величавій красі.
  Хай же радість серця ваші повнить.
  Ви, наймення кому — педагоги,
  Хто закоханий в труд і життя, 
  Ви, хто вказує світлі дороги 
  Поколінням новим в майбуття.
 
Муз пауза Дума Вчитель4
 
13. Нічка на землю сонну спустилась.
  Хто в цю хвилину працює, не спить?
  Над столиком вчителька наша схилилась,
  На столику зошит учнівський лежить.
 
14. Скільки тих зошитів?!
  Скільки у вас вже навчилось дітей? 
  Скільки продумано, зроблено, звірено? 
  Скільки безсонних минуло ночей?
 
15. Ми щиро зичим усім вчителям,
  Хай буде щедрим ваш вік
 Ваше учнівське плем'я трудівниче 
  Вже розлетілось по усіх краях.
 
Муз пауза Нищук Ю. Сонечко встає5
 
16. Ви нас вчите любити труд, народ
  І знати смак у трудовому хлібі.
  За ту науку, за добро турбот
  Спасибі вам, від всіх сердець — спасибі!
 
17. Ми вас любов'ю любимо палкою,
  Чекає нас широкий щастя світ. 
  Ви нас своєю доброю рукою, 
  Мов пташенят, виводите у світ.
 
     Сценка 
 
18. За чесний труд, за серце золоте,
  Що наше серце всіх нас зігріває,
  Спасибі щире вам за те! 
  Сьогодні кажуть учні  школи.
 
19. Ми любимо вас, ми пишаємось вами,
  Ми творимо щастя своїми руками.
  І ось чому кожному з нас
  Так хочеться схожими бути на вас.
 
20. Вчитель! Він людям готовий віддать без вагань
  Тепло свого серця, скарби своїх знань.
  За це йому — слава! 
  За це йому — шана! 
За це йому наша любов полум'яна!
 
Муз пауза Сучасний танець 6
 
21. Хай буде слово вчителя завжди
  Святим і чистим на землі.
  Нехай до нього, як до правди,
  Ідуть великі і малі.
 
22. За силу думки і міцні руки
  Уклін, подяка вам і слава.
  Спасибі, любі вчителі
  Української держави!
 
23. З Днем вчителя вітаємо вас нині,
  Бажаємо безхмарних ясних днів,
  Бо служите ви рідній Україні
  Без відпочинку і спокійних снів.
 
    Гумореска
 
24. Вас за труди всі люди поважають,
  Бо несете ви правди сонця світ.
  Нових здобутків вам усі бажають
  І ми даруєм сонячний привіт.
 
25. І непомітно вчили нас
  Добру, порядку кожен раз.
  І скільки вистачало сили,
  Людей порядних з нас ліпили.
 
26. І все за руку нас вели,
 І розуміли, як могли. 
  На стежку правди наставляли, 
  Свідомість нашу формували.
 
Муз паузаМельничук А  У нас на Буковині7
 
27. Та ми в житті вас не забудем
  І пам'ятати завжди будем.
  І слово, й усмішку ласкаву — 
  То хитрувату, то лукаву.
 
28. І ту любов, що віддавали,
  Серця дитячі зігрівали.
  За все ми вдячні вам без ліку —
  Спасибі ніжне і велике! 
 
29. Вже й зорі поникли, мов квіти на сонці,
  І вітер на гіллі струною бринить.
  Лиш вогник тендітний в твоєму віконці, 
  Як зіронька ясна, допізна горить.
30. Схилившись над книжкою, лагідна, мила
  Ти думкою линеш до учнів своїх.
  А кров, мов струмочок, пульсує у жилах, 
  Бо ж вчителька й мати в єдино злились.
 
Муз пауза    6-клас пісня 6-б 8
 
31. Дітей добро любити ви навчаєте,
  Всю душу віддаєте їм сповна.
Знання і сили для них ви витрачаєте.
  Нехай же квітне вам весна.
 
32. Вчителю, ти нас повів за руку в ту країну,
  Де слово, наче квітка, розцвіло.
  Ми проліскову вірність журавлину 
  Збережемо на довгії літа.
 
33. Усім вам побажання щирі
  Шле сьогодні наша шкільна сім'я. 
  І пісню цю, дарунок милий,
 Від усього серця вам співа
 
Муз.пауза Нищук Ю. І навіть та берізка коло школи 9
 
34.Що миті  мудрий скульптор- вчитель
З граніту душу дістає
І вчить дітей життя любити
Бо скарб безцінний в нього є.
 
35.То скарб великої любові
То ключ до кожного з сердець,
То сила думки,Сила слова,
Знання прекрасного вінець.
 
 36.Зранку ви до ночі в школі,
Не спочинете ніколи.
Знаєте ви всіх в обличчя
Ви чарівна і привітна 
Ви матінка  багатодітна
 
Муз пауза мій добрий учитель 10
 
50.Нехай святковий букет 
 Вам скаже все за нас
Про те ,що стільки років
Ми дуже любимо вас
За чесність,скромність,розум,
За ясність ваших очей,
За вашу доброту і турботу.
 
51.І в день такий урочистий,святковий
Дозвольте Вашу працю вшанувать.
І квіти всі,принесені сьогодні,
Від всього серця вам подарувати.
 
Вручення квітів  Лунає мелодія
    
8.Дорогі вчителі.Ми хочемо сьогодні говорити Вам  тільки теплі ,хороші слова,дякувати Вам за Вашу працю.
 
 Низький уклін Дорогі учителі
 
52. Дорогі, шановні наші наставники! 
Земний уклін вам, невтомні трудівники і терпеливі вчителі. Знайте, що всі ваші учні, де б ви не були, люблять вас і несуть у своїх серцях золоті зерна, які ви засіваєте своїми руками день в день, з року в рік.
 53. Добра вам, щастя, слухняних учнів і сонячних днів. 
Віри, Надії, Любові!
             
  Муз пауза. Український танець 11
 


Сценарій до дня Захисника України

Ведучий 1:

Розселив Господь людей по всьому світу і кожному народові дав землю. Богом дана земля є святою і рідною, тому її захист — це найперший обов’язок народів.

 

Ведучий 2:

Для українців такою землею є Україна. Вона полита потом і кров’ю сотень поколінь, їхніх працелюбних і героїчних предків. Шануймо героїчну історію нашого великого народу.

 

Ведучий 3:

14 жовтня кожного року увесь християнський світ з глибокою любов’ю, вдячністю і надією славить Пресвяту Богородицю, Матір Спасителя світу Ісуса Христа. Шість разів у році наша церква урочисто відзначає свята на честь Діви Марії:

8 січня — Собор Пресвятої Богородиці;

7 квітня — Благовіщення Пресвятої Богородиці;

28 серпня — Успіння Пресвятої Богородиці;

21 вересня — Різдво Пресвятої Богородиці;

14 жовтня — Покрова Пресвятої Богородиці;

4 грудня — Введення в Храм Пресвятої Богородиці.

 

Ведучий 1:

Наша нинішня зустріч приурочена святу Покрови Пресвятої Богородиці. Для нас, українців, це свято християнське і національне, воно символізує зв’язок поколінь, невмирущість героїчних традицій нашого народу.

Ведучий. Культ Божої Матері як покровительки нашого народу тягнеться золотою ниткою від княжих часів до наших днів.

Ведучий. Головний мотив, який спричинився до встановлення цього свята, це видіння святого Андрія

Свято Покрови було введено у християнство в 10 столітті і має під собою чи то легенду, чи то подію, яка відбулася в Царгороді (Константинополі). Місто було оточене чужинцями (за різними джерелами – то могли бути як давні руси (скити) на чолі з князем Аскольдом, так і агаряни (магометани – араби або турки), і Божа Мати начебто покрила своїм омофором городян, які молилися на всенічній службі у Влахерській церкві.

Це побачив святий Андрій: пiд церковним склепiнням з’явилася Пресвята Богородица в оточеннi ангелiв, пророкiв i апостолiв і накрила своїм омофором православних християн. Це було провістям перемоги. Так і сталося: невдовзі надійшли воїни-захисники і звільнили населення від нападників.

Тобто християнське свято Покрова святої Богородиці запроваджене у Візантії на згадку про чудесне визволення Константинополя від нападників.

Ведучий 2:

Свято Покрови було найбільшим святом для козаків. Цього дня у них відбувалися вибори нового отамана. Наші лицарі вірили, що свята Покрова охороняє їх, а Пресвяту Богородицю вважали своєю закупницею і покровителькою. Багато церков маємо побудованих на честь свята Покрови.

 

Ведучий 3:

Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро й урочисто відзначали свято Покрови, що впродовж століть в Україні воно набуло ще й козацького змісту та отримало другу назву — Козацька Покрова.

За честь і гідність України,

За волю, правду і добро

Вони боролись щохвилини,

Їх кров лилася як вино!

 

Всіх ворогів вони долали,

Всі землі наші зберегли,

Завжди від лиха захищали

І гордо прапор наш несли!

 

Сини Твоєї Батьківщини,

В них сила духу непоборна!

Козацтво – слава України,

Це гордість наша всенародна!

 

Ведучий. Козаччина завжди була однією з найяскравіших сторінок української історії, на славних прикладах якої виховувалося почуття національної самоповаги багатьох поколінь українців. Козацтво – звитяжна історія і велика гордість нашого народу, душа України, її надія і оберіг.

Ведучий. У найтрагічніші часи своєї історії, коли землі України були пошматовані ворогуючими державами, український народ, щоб забезпечити своє існування у світі і свій розвиток за таких важких історичних умов, з великим напруженням усіх сил шукав способів захисту, виробляв форми самооборони, винаходив методи активної військової протидії. Не маючи своєї держави, український народ створив потужні збройні сили, що є однією з найважливіших ознак держави. Виконання їхніх функцій покладалося на ту частину українського населення, яка мала напівгосподарський, напіввійськовий характер і в середовищі якої склалися військові традиції, тобто на козацтво. Центром формування збройних сил України була Запорізька Січ. Щоб протистояти могутнім збройним силам тодішньої великої держави – султанської Туреччини, з її як тоді вважали непереможною армією, а також військам Речі Посполитої, склалося Запорізьке Військо. Це була струнка, своєрідна й досить досконала військова організація з раціонально продуманими, оформленими структурами, з самобутньою системою управління, командування і забезпечення. Козацьке військо мало свій флот, артилерію, піхоту, кінноту.

1 учень. Ми – юне покоління – горді з того, що створивши збройні сили для самоврятування нації, український народ, який за всю свою історію ніколи не прагнув загарбати чужу землю, використовував свою військову міць лише для захисту України, для визволення української землі від чужоземного панування. Козацтво виконало покладену на нього історичну місію і врятувало український народ від загибелі, що має і всесвітнє значення.

2 учень. Історія народу. як і життя людини, має героїчні, трагічні, щасливі і нещасливі сторінки. Оскільки в героїчному найбільше проявляється національний характер народу, його душевна краса, його талант, то ці сторінки найбільше хвилюють і викликають почуття національної гордості та гідності. В історичному минулому українського народу було таке неповторне явище, як Запорізька Січ. Це про неї Микола Гоголь у творі "Тарас Бульба" писав: "Так ось вона, Січ! Ось те гніздо, звідти вилітають усі ті горді і дужі, як леви! Ось звідки розливається воля і козацтво на всю Україну!" Запорізька Січ... Козаччина... Найлегендарніше минуле українського народу, його святиня... Синонім свободи, людської і національної гідності, талановитості...

Ведучий. Славна добрими і героїчними традиціями Українська земля. Її сини – запорізькі козаки навіки ввійшли до скарбниці пам’яті українського народу. Ми. Їх нащадки, маємо свято шанувати і примножувати тую славу.

Ведучий

Яка ж вона довга, у століття, у цілі віки,

Година негоди, що люд український гнітила.

Із сивої пам’яті сміливо ідуть козаки,

А шаблі, мов блискавки, сині жупани, мов крила.

Закличний марш: агов, козацтво, в путь!

І, як струна, душа правдива кожна,

З глибин історії вони ідуть, ідуть.

“Гей, долиною, гей, широкою, козаки йдуть”.

Шановні поети, мої земляки,

                      Я вами пишаюсь, бо ви козаки.

                      Козацького ж роду нема переводу,

                      Боролися сміло за честь і свободу.

                      Поселення наші, коли виникали,

                      Козацької слави тоді скуштували.

                      Окроплена кров'ю вся наша земля,

                      Козацьким запалом помітна була.           

                      Безмежні степи і поля, і балки,-

                      Проходили тут і козацькі полки.

                      Сполученням наші тоді слугували,

                      В боях перемоги й вони здобували.

                      Від списів і стріл захищались дозорці,

                      Відважні в боях, як усі запорожці.

                      Сигнальні пости і козацькі сторожі,

                      Бої на Інгулі були переможні...

                      У пам'яті нашій - живі запорожці,

                      І слава козацька, й відвага дозорців-

                      Донині живуть в усіх наших ділах,

                      Завжди були й будуть у наших серцях.

                      Козацька відвага донині жива,

                      На Сході, де йде ця кривава війна,..

                      Відстоюють мир і свободу для всіх,

                      Праправнуки славних в боях козаків...

                      Скажу вам відверто, зізнаюся я,-

                      Козацькі у мене - і серце, й душа,

                      Від  Долинського поетичного коша-

                      Здоров'я вам, миру, тепла і добра!..

 

 

Ведучий. Життя козаків було нелегким. Фізично слабка людина витримати, вижити в тих умовах не могла. Можливо тому всі козаки були фізично сильними, дужими.

Вчитель. Тюркське за походженням слово «козак» означало вільних, незалежних від пана людей, які не мали чітко визначеного місця у суспільстві.

Ведучий. Вперше слов’янські козаки з’явилися у 1480-х роках, але тільки з поширенням у середині XVI століття їх кількість значно зросла.

Вчитель. Спочатку основну масу козаків становили селяни-втікачі. Були серед них також міщани, позбавлені сану, священики, збідніла знать. Спочатку козаки ставили собі за мету відвести напади татар, сприяючи у такий спосіб освоєнню окраїн. Але, в міру того як козаки вдосконалювали свою військову майстерність та організацію, здобуваючи кожен раз переконливі перемоги над татарами, українське суспільство стало дивитися на козаків не лише як на борців проти мусульманської загрози, а й як на оборонців від національно-релігійного та суспільно-економічного гноблення польської шляхти.

Ведучий. Поступово виходячи на провідне місце в українському суспільстві, козаки стали брати дедалі активнішу участь у розв’язанні ключових питань українського життя. Рятуючись від репресій польського уряду та феодального гніту, чимало українських козаків, які не попали до реєстру, та біглих селян рушали у пониззя Дніпра, створюючи укріплення. Вони називалися засіки. А сукупність цих засік дістала назву “Січ”. Першими магнатами, що організовували козаків, були православні українці. До найславетніших з них належав Дмитро Вишневецький (Байда). Канівський староста Вишневецький зібрав розрізнені козацькі ватаги і збудував на віддаленому, стратегічно-розташованому за дніпровськими порогами острові Мала Хортиця форт, що мав стати заслоном від татар. Так Дмитро Вишневецький заснував Запорізьку Січ, яка вважається колискою українського козацтва.

 Ведучий саме слово “Січ” означало столицю всього запорозького козацтва, центр діяльності і управління всіма військовими справами. Поряд з цим терміном вживалося й слово “Кіш”, під яким розуміли центральний орган управління, що відав адміністративними, військовими, фінансовими, судовими та іншими справами. На чолі Коша стояв кошовий отаман, який обирався козацькою радою на 1 рік. В XVI-XVII столітті кошовий отаман називався гетьманом. Під час походів він мав необмежену владу. Коли військо виступало у похід суходолом, то воно поділялося на полки, а кожен з них складався з трьох-чотирьох куренів. Курінь - це постійна казарма, де жили козаки і адміністративна одиниця у самій Січі.

Ведучий. Козаки були вправними воїнами, і ніякі перешкоди не могли їм завадити досягнути своєї мети.

Вчитель. Козаки поділялися на 3 роди військ: піхоту, кінноту і артилерію. Піхота виконувала три функції: частина складала гарнізон; частина займала пости; частина або вела війни в воєнний час, або займалася рибальством та звіроловством в мирний час. Жоден кінний загін не виступав у похід без артилерії. Для рукопашного бою також використовували списи. Козаки володіли своєю зброєю з неабияким мистецтвом.

Ведучий. Як відомо, козаки були неперевершеними воїнами. На ворогів козаки кидалися відразу. В бою були дуже рухливі і завжди обходили ворожий табір з боків. Вони билися завзято, забуваючи про своє життя. В полон вони не здавалися. Це пояснювалося тим, що для більшості козаків не було для кого берегти себе.

Вчитель. У великій шані в козаків перебувало побратимство. Кожен козак віддавав своє життя за волю родичів і побратимів. На знак побратимства вони мінялися хрестами з тіла, а все інше було спільне. Вони дарували один одному коней, зброю. В боях билися поруч й рятували один одного або захищали своїм тілом. Побратимство надавало великої сили. Воно було однією з таємних причин їх непереможності.

Ведучий. Юнаки змагалися в їзді на конях, стрільбі, кидалися один на одного та боролися. Виганяючи ворога з рідного краю, козаки брали чимало хлопців із собою на Січ і віддавали в науку до куренів. Коли хлопчикові виповнювалося 14 років, той козак, що привіз його, брав свого вихованця щоб той чистив зброю, порався біля коня, всіляко допомагав у походах. Особливо на січі цінилася освіта. В школі навчалося біля 80-ти школярів, серед яких були дорослі і діти. Вони вчилися читанню, співів і письма; мали особливий, але схожий на все військо громадський устрій; обирали двох отаманів - одного для дорослих, другого для дітей. Головним вчителем був  наставник, який крім прямих обов’язків дбав про здоров’я хлопчиків, сповідав і причащав хворих. Начальними предметами були грамота, молитви, закон Божий і письмо.

Надзвичайно цікавим було щоденне козацьке життя.

Учитель. "Обичаї запорозькі чудні, поступки хитрі, і більшою частю на насмішку похожі", оповідав столітній запорожець Микола Корж. І наводив чудні козацькі "вимисли".

1.Запорожці брили цілу голову й залишали тільки одну чуприну над лобом, оселедець; як ця чуприна виростала велика й довга, що аж заслонювала очі, то козак закладав її за вухо. Бороди не брили, а вусів не підстригали, але намазували чим-небудь і закручували вгору до очей; а як у котрого виросли дуже довгі вуса, то закручував їх і закладав аж за вуха — "це ставили собі за особливу козацьку славу і честь".

2. Здоровилися запорожці також на свій спосіб. Виберуться, бувало, в гості до чийого куреня або зимовика, то ще сидячи на конях, гукають: "Пугу, пугу, пугу!" — тричі, раз за разом. Господар загляне через віконце і відповість двічі: "Пугу, пугу!" Тоді гість відзивається: "Козак з лугу!", а господар через віконце: "Повішайте там, де й наші" — тобто вяжіть коні до ясел і просимо до хати; тоді вибігають господарські хлопці і ведуть коней до стайні. Гості входять до хати, хрестяться до ікон і говорять господареві: "0таман, товариство, ваші голови!", і кланяються. Господар відклонюється і відповідає: "Ваші голови, ваші голови! Прошу пани-молодці сідати". І тоді вже гостяться. Коли ж уже полагодили своє і від’їжджають, то прощаються: "Спасибі, батьку, за хліб і за сіль, пора уже по куріням розїзжаться до домівки; просимо, батьку і до нас, коли ласка, і оставайтесь здорові і "Господар відповідає: "Прощайте і вибачайте, пани-молодці, чим богаті, тим і раді, просимо не погніватися".

3. Козаки славилися веселістю й охотою до шуток і насмішок. Особливо ж любили вигадувати прізвища товаришам; такого,що спалив з необережности курінь, називають Палієм, того, що розкладав вогонь над водою, звали Паливодою, такому, що' проти звичаю варив кашу, давали імення Кашки або Кошовара і так само пішли призвища Горбач, Малюта, Склизький, Черепаха, Гнида, Качало, Корж...

4. Козаки вміли оцінити й чужий дотеп. Приходить козак до чужого куріня і бачить, що козаки вечеряють, тоді говорить їм: "Хліб та сіль, пани-молодці!" А вони йому: "їмо, та свій, а ти у порога постій". Але він не погоджується: "Ні, братці, давайте і мені місце", і витягає зараз свою ложку і ложечника і сідає разом з ним. Тоді господарі похвалять: "0т, козак догадливий! Вечеряй, братчику, вечеряй!"

Учень. За сучасних умов, вкрай необхідно звертатися до славної історії козацтва, привертаючи особливу увагу до його найкращих традицій в історії становлення України, як козацької держави.

Ми живемо в цьому світі, де кожний із нас має своє прізвище. А чи задумувались ми над тим, звідки воно взялося?

Учитель. Осмислення самих себе, своєї історії, свого коріння - це те, від чого починається само усвідомлення особистості як українця. Величезна кількість сучасних українських прізвищ кувалась у горнилі Запорозької Січі. Саме тут вперше виникла потреба офіційної реєстрації великого числа козаків на Запорозькій Січі. Де появлялось безліч втікачів з усієї України. В ті часи існував звичай надавати їм нові прізвища, щоб втікачів не могли розшукати їх.

Наші славні Запорожці мали на Січі церкву в честь Покрова Пресвятої Богородиці з її іконою. Під іконою, простягнена стрічка вгору до Божої Матері з написом: “Молим, покрий нас чесним Твоїм покровом і ізбави нас от всякого зла”. Вибираючись в похід на ворога, козаки проводили молебень до своєї Покровительки і ревно співали “Під Твою милість прибігаємо”. Повернувшись щасливо з походу, спішили до Неї зі щирою подякою.

Через кілька століть багато козацьких традицій перейняли вояки Української повстанської армії. Тому напевно не випадково УПА обрала днем свого створення 14 жовтня 1942 року для боротьби за Самостійну Соборну Українську Державу.

Благословенна та держава, що має відданих синів!

Заради щастя і свободи,

Заради гідності народу,

Заради честі України -

Вшануємо синів країни,

Тих, що в нерівному бою

Свою Вітчизну захищали

І кров за неї проливали!

 

Згуртована патріотизмом,

Від комунізму і фашизму

УПА загонами міцними

На захист встала України!

 

Бо патріот – це та людина,

Що кров, без жалю, до краплини

Віддасть за долю Батьківщини,

За свій народ, за незалежність,

За неба і ланів безмежність,

За Прапор наш жовто-блакитний!

УПА – стояла непохитно!

 

Героям України – слава!

Благословенна та держава,

Що має відданих синів!

Ведучий 4:

Українська Повстанська Армія, яка постала в час II світової війни на землях Західної України як збройна сила проти гітлерівської та більшовицької окупації батьківських земель, теж обрала собі свято Покрови за День Зброї, віддавшись під опіку святої Богородиці.

 

Ведучий 5:

Українська Повстанська Армія героїчно і жертовно боролася за Самостійну і Соборну Державу. Найкращі сини й доньки української нації встали до лав борців проти чужоземного поневолення. УПА воювала проти польських шовіністів Армії Крайової, проти гітлерівської Німеччини і комуно-большевицького Совєтського Союзу. Війна з московськими окупантами велась українськими повстанцями майже 10 років після завершення II світової війни.

 

Ведучий  14 жовтня 2014 р встановлено День захисника України указом Президента України Петра Порошенка з метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості.. А  5 березня 2015 р. Верховна Рада України ухвалила за основу та в цілому президентський законопроект, яким пропонується зробити вихідним днем День захисника України 14 жовтня. Таким чином, з 2015 року цей день є неробочим,вихідним

Отже як бачимо золотою ниткою зв язується історія нашого народу навколо цього свята Свята Покрови.Аще варто сьогодні згадати Софіївський собор у нашій столиці  та мозаїку 11 століття «Богоматір Оранту».Вона є також історичною заступницею нашої держави – України.

 Ведучий 6:

Окреслюючи перспективи майбутнього, ми повинні вдивлятись в минуле, черпати з нього той безцінний скарб, який не дасть загубити головне, розчинитися серед дрібних проблем. Я хочу, щоб кожен з нас поставив себе на місце тих хоробрих наших людей, які ціною свого життя захистили сьогодні нашу Батьківщину, і щоб кожен з нас дав собі відповідь на питання: чи зміг би я?

 

Ведучий 4:

День сьогоднішній нерозривно пов’язаний з учорашнім. І кожен слід на землі… І нинішня радість, і небо безхмарне, і наш достаток, і щасливе вільне життя — то ваш слід на землі, переможці визвольних змагань. Спасибі ж вам за збережене життя, наші славні вояки.

Ведучий 4:

Вони у битві чесно полягли,

А іншого ні вибору, ні змоги,

Вони загинули, але перемогли,

Бо віддали життя для перемоги.

 

Ведучий 5:

Живу їх пам’ять вік шануєм ми,

вічнивши, як обеліск безсмертя.

Та кулями пробитими грудьми

Не зупинити ворогів упертих.

 

Прошу всіх  стати.

Хвилина мовчання

 

Ведучий 4:

Пам’ятайте про тих, що безвісті пропали,

Пам’ятайте про тих, що не встали, як впали.

Пам’ятайте про тих, що згоріли як зорі, —

Такі чисті і чесні, як повітря прозоре.

Пам’ятайте про тих, що за правду повстали,

Пам’ятайте про тих, що лягли на заставах.

Пам’ятайте про тих, що стрибали під танки...

Є в місцях невідомих невідомі останки.

Є в лісах, є у горах, і є під горою —

Менше в світі могил, ніж безсмертних героїв.

Пам’ятайте про них і у праці, і в пісні —

Хай відомими стануть всі герої безвісні.

 

Пісня «Свіча»

 

Серед тих, хто йшов дорогами війни, були наші односельчани. Вони Дякувати  Богу повернулися до рідних домівок.

Ми бажаємо їм міцного здоровя і Божого Благословення.

 

Хай ці квіти осінні чудові

Подарують вам подих краси,

Щоб жилося у щасті й любові,

Благ усіх вам з роси і води!

Всю доброту, яка існує в світі,

Всю радість, що живе серед людей,

Найкращі всі, що до вподоби, квіти

Даруєм вам у цей святковий день.

 

Ведучий.З давніх-давен усьому людству відоме зображення "дерева життя" – гілочки, на якій ростуть три листочки. Перший листочок – символ минулого часу, другий – сучасного, а третій – майбутнього, що наводить на думку, про те, що все навколишнє – це наслідки минулих подій. А в тому, що народжується зараз, народжується майбутнє. Тож давайте разом Будувати сильну ,могутню  державу Україну.

 

                                          Пісня про Україну

 

 

 

 

 


Європа  - наш спільний дім

                                                                   

Мета: сформувати поняття європейської інтеграції, сприяти визначенню місця України в європейському співтоваристві, з'ясуванню успіхів України на шляху до Європи  Сприяти розвитку критичного мислення, уміння давати оцінку явищам суспільному життю, сприяти вихованню толерантності і вихованню у дусі пошани прав людини.

Мотивація:

Вже понад п'ятдесят років Рада Європи працює над створенням єдиної Європи, заснованої на принципах свободи, демократії, дотриманні прав людини і верховенстві закону. Діяльність, що проводиться Радою Європи, зачіпає всі аспекти нашого життя, а програма  охоплює широкий круг питань, що мають життєво важливе значення для суспільства. 

 Виступ директора  школи Бучацької  Н.К.

 

Доброго дня, шановні гості, вчителі, учні, батьки!

Ми раді  вітати вас! І сьогодні ми познайомимося із країнами Євросоюзу.

Щастя вам, добра і миру!

Запрошуємо вас на науково- практичну конференсію європейських країн.

Разом: Європа багатолика, єдина, близька, велика!

Україно, моя держава!

Про тебе лине у світі слава.

Така могутня, як сила неба,

Дивись, людино – це все для тебе!

\Заходить українська пара, заносять прапор, звучить Гімн України\

Моя країна – соборна, вільна!

Моя країна – держава сильна!

Вона у всесвіті одна така,

Вона серед усіх країн свята!

І вже колоситься і жито, й пшениця.

Роса голубіє, співає дзвіниця.

І ми, твої діти, тебе величаєм,

Народи, країни, гостинно вітаєм!

/Звучить гімн Євросоюзу, заходять представники різних країн ЄС з прапорами/.

Європа – наш сильний дім,

Європа – колиска усіх країн!

Шляхом єдиним прямуй до мети,

Європа – це дім, де живем я і ти!

Усі ми різні, бо ми народ!

Усі ми рівні, шукай, знаходь!

Хай буде мир на всій землі,

Країни різні, а ми одні!

-         25 березня 1957 року у Римі було створено Європейський економічний Союз.

-         Його утворили 6 країн: Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксембург.

-         У 1973 році приєдналися Данія, Ірландія, Великобританія,

-         У 1981 – Греція.

-         У 1986 – Іспанія та Португалія.

-         У 1995 – Австрія і Фінляндія.

-         1 травня 2004 року відбулося найбільше в історії розширення ЄС. До його складу ввійшли: Кіпр, Мальта, Угорщина, Польща, Словенія, Латвія, Естонія, Литва, Чехія, Словакія.

Європа багатолика: єдина, близька, велика!

/Звучить гімн Євросоюзу/

Гімном Євросоюзу стала заключна частина 9 симфонії «Ода радості» Л.В.Бетховена.

День Європи співпадає з Днем Перемоги у Другій світовій війні і не дає нам забути про те, що нинішньому миру передували кровопролитні війни та величезні втрати.

На День Європи ми шануємо наші спільні цінності, спільну історію, те, що найголовніше – наше спільне майбутнє!

День Європи, разом з єдиною валютою – євро, прапором і гімном, є символом Європейського Союзу як політичної сили.

День Європи – це також хороша нагода познайомитися з різними країнами, їх культурою, побутом, багатовіковою історією.
 

 

Перший учень :

Україна знаходиться в центрі Європи.Європа – це континент, на якому існують держави з різним державним пристроєм, мовами, культурою, традиціями. 5 травня 1949 року була створена Рада Європи, в яку сьогодні входять більше 40 країн континенту. Наша країна вступила в Раду Європи в 1995 році.

Другий учень:

   Рада Європи має свої символи, як будь-яка держава:

• Прапор - яскраво-синє прямокутне полотнище, на якому зображені 12 золотих зірок (12-символ удосконалення й тому кількість зірок на прапорі не змінюється);

• Гімн Європи - музична аранжування до «Оді радості» з дев'ятої симфонії Бетховена;

/ Звучить запис гімну Ради Європи. /

• День Європи - 5 травня;

• Державні мови - англійська та французька;

• Бюджет ради Європи становить близько 2 мільярдів французьких франків;

• Штаб-квартира знаходиться у Страсбурзі, який називають столицею Європи;

Третій учень:

 Серед пріоритетних напрямків діяльності Ради Європи можна виділити:

• Права людини: розширення гарантій, що містяться в європейській Конвенції з прав людини, удосконалення правосуддя та законодавства.

• Засоби масової інформації: захист свободи слова та інформації і розширенні сфери їх застосування;

• Соціальні та економічні питання: визначення провідних напрямків, які мають на меті збереження соціальної справедливості в Європі і захист найбільш нужденних членів суспільства;

• Освіта: передача демократичних цінностей та підготовка молодих людей до життя в багатовимірної і полікультурної Європі;

• Культурна спадщина: сприяти усвідомленню приналежності до Європейської культурі та удосконаленню політики з охорони спадщини континенту;

• Спорт: сприяння політиці «Спорт для всіх» та всебічний розвиток фізичної культури;

• Молодь: залучення молоді в європейське співтовариство через Європейський центр молоді та Європейський фонд молоді.

Четвертий учень: Таким чином, Рада Європи займається зміцненням політичного, правового, соціального та культурного співробітництва та захистом загальнолюдських цінностей у Європі.

П'ятий учень:

          770 млн. європейців, представлені в Раді Європи через національні уряди, парламенти своїх країн, органи місцевого та регіонального самоврядування, які мають представництва в Комітеті Міністрів Ради Європи, у Парламентській Асамблеї ради Європи і конгресі місцевої і регіональної влади Європи. Ці органи здійснюють консультації та розробляють рекомендації щодо життєво важливих питань для всіх країн - членів ради Європи.

Шостий учень:

Конкретними досягненнями Ради Європи в галузі прав людини є більше 160 європейських конвенцій і договорів, що охоплюють різні сфери життя.

Сьомий учень:

У 1950 році була прийнята Європейська Конвенція з прав людини, спрямована на захист прав і свобод кожної людини. Суть механізму захисту прав людини полягає в тому, що кожна людина, яка вважає, що стосовно його порушені права, які йому гарантує Конвенція, може подати скаргу до Європейського Суду з прав людини, якщо він вичерпав можливості захисту своїх прав у власній країні.

Восьмий учень:

З 1950 року на розгляд Ради Європи було подано більше 30 тисяч скарг як приватних осіб, так і позовів з боку держав - членів Ради Європи. Контроль за дотриманням Конвенції здійснюють Кабінет Міністрів країн - учасниць Ради Європи, Європейська комісія з прав людини і Європейський Суд з прав людини. Мине не так багато часу і єдиний постійно діючий Європейський Суд з прав людини замінить всі перераховані органи та дасть можливість прискорити судові процеси.

Дев'ятий учень:

Європейську Конвенцію з прав людини в соціальній сфері конкретизує Соціальна Хартія Європи. Її мета - захист 23 основних соціальних прав і підтримка в проведенні ефективної соціальної політики в Європі. Доповнює Соціальну Хартію Європи - Європейський Кодекс соціального забезпечення. Пенсії, допомоги по безробіттю та інвалідності, медичне обслуговування - ось далеко не повний перелік соціальних прав, передбачених даним документом.

Десятий учень:

          У Раді Європи створено Головний Комітет по рівності між чоловіком і жінкою, який здійснює координацію міжурядової співпраці в цій сфері.

 Четвертий учень:

Велика увага приділяється колективної безпеки. У 1977 році була прийнята Європейська Конвенція по боротьбі з тероризмом. Багато злочинів, пов'язаних з актами терору, розглядаються як кримінальні злочини, а не як політичні. Це забезпечує більш ефективну боротьбу з тероризмом і злочинністю.

Шостий учень:

         У 1981 році була прийнята Європейська Конвенція, яка захищає права громадян від неправомірного використання проти них даних, отриманих через комп'ютерні інформаційні мережі.

        Сьомий учень:

 У 1986 році в Брюсселі в результаті безчинств, організованих футбольними фанатами, постраждало багато людей. З метою уникнути в майбутньому подібних випадків була прийнята Європейська Конвенція проти актів насильства на стадіонах.

Четвертий учень:

        Велику увагу європейські країни приділяють охороні навколишнього середовища. Конвенція про охорону живої природи, прийнята в 1979 році в Берні, спрямована на захист багатьох рідкісних і зникаючих видів рослин і тварин, а також сприяє виробленню єдиних заходів з охорони навколишнього середовища на міжнародному рівні. 1995 рік був оголошений Європейським роком Охорони Природи. Завдяки цьому широкі кола громадськості звернули свої погляди на питання охорони навколишнього середовища.

      Шостий учень:

 Поряд з всебічними заходами щодо забезпечення прав людини і безпеки в Європі ведеться боротьба з наркоманією, «відмиванням брудних грошей», шахрайством, злочинністю в цілому на континенті.

А зараз проведемо вікторину“ Що я знаю про Європейський Союз?”, використовуючи інформацію, яку ви щойно прослухали.

- Що таке „Європейський союз”?

 (Це сім’я демократичних європейських країн, що спільно працюють задля миру та процвітання).

- Коли було створено Європейську економічну спільноту?

(1957р. – підписано договір, 1958 – він ввійшов у дію).

- Скільки країн увійшло на початку до ЄЕС?

(6 країн: Бельгія, Нідерланди, Італія, Франція, Німеччина, Люксембург).

- Які країни Західної Європи на сьогодні не вступили в ЄС?

(2 країни: Норвегія, Швейцарія)

- Скільки країн сьогодні є членами ЄС?

(27 країн)

- Хто є генеральним секретарем Європейської ради ЄС?

(Хав’єр Солана)

- Чи Рада Європи і Європейська рада – це ідентичні поняття?

(Ні. Європейська рада – це політичний орган ЄС. А Рада Європи – це окрема європейська організація  )

Таким чином, ми бачимо, що Європа - великий дім, конструкція якого постійно удосконалюється. Нам належить багато чого змінити в нашій країні, щоб належно увійти в усі європейські структури.

Ведучий

. Ось і надійшла до кінця  наша науково-практична конференсія  2014 року. Ми подорожували з вами по меридіанах і паралелях різних країн Європи, побачили її розмаїття.

Та зрозуміли, що найбільша цінність кожної країни – це її народ. Народ, який створює історію, культуру кожної країни, збагачує її, береже надбання минулих поколінь.

А ще зрозуміли, що треба берегти мир. І нехай у світі завжди панують тепло і щирість стосунків між людьми. Нехай буде злагода і мир!

А наша Україна теж гідна бути країною Європейською.

Україна – країна з легендарною історією та культурою.

Згадаємо наших славетних козаків, які життя віддавали за волю народу.
Не забудемо українських синів, що загинули в роки Великої Вітчизняної війни, під час Чорнобильської трагедії.Небесну сотню.Ми будемо завжди про них пам ятати.

А ще ми Завжди будемо співати наші, найкращі у світі пісні.Пісні Українського народу.

Пісня.